Na een seizoen zonder hoofdsponsor, slaan Filou en BC Oostende de handen in elkaar. Deze partner matcht niet alleen qua filosofie, maar evenzeer op financieel én commercieel vlak. Filou is een jonge en guitige sponsor.
Dit speciaal bier is al in heel wat takken van de sport aanwezig, maar besloot om na twee jaar zijn succesvol partnerschap bij BC Oostende naar een hoger niveau te tillen.
QUOTE XAVIER VANHONSEBROUCKE
“We zijn al 2 seizoenen vertrouwd met BCO als partner en daarmee is de liefde voor BCO alsmaar gegroeid. Het is een eer om de naam van een Belgische topploeg te mogen dragen.
Een club met een indrukwekkend palmares van 19 landstitels waarvan 7 op een rij, 19 bekers en 10 Supercups om nog maar niet te spreken van het Europese mooie rapport dat BCO ook kan voorleggen. Vorig jaar heeft de club geschiedenis geschreven met de 7de titel op rij binnen te rijven, dat is onwaarschijnlijk sterk. Met een topploeg als BCO wil Filou zich graag identificeren”.
De reden waarom is zeker niet ver te zoeken: de sportlink is er, maar ook de link met wat er na de match plaatsvindt. Supporters zijn napratend te vinden aan de bar van de Versluys|Dôme, met een Filou in de hand. Na 7 jaar in het geel en zwart, schakelt Filou Oostende over naar het kleur van zijn hoofdsponsor. Geel in hun geliefde thuisbasis, rood bij uitwedstrijden. Het gele hart krijgt een rode knipoog! Filou staat voor jong, guitig, blond, onschuldig & met karakter. De liefde zal dus nooit ver weg zijn.
Voorzitter Johan Verborgh:
“Een hoofdsponsor als Filou is een droom voor onze club. De fans kunnen letterlijk de sponsor proeven/smaken. Van abonnee tot occasionele bezoekers, staff & crew én zelfs de spelers en coach lusten dit biertje graag. Voor de spelers is het echter een liefde met kwantiteitsbeperkingen’.
Filou Oostende, met zijn 19 landstitels, 19 bekers en 10 Supercups, start op 29 september officieel het seizoen tegen de Leuven Bears.